facebook_page_plugin

Tájékoztató a Cziráki Lajos vizuális kultúra megyei tanulmányi versenyről.

 

 A 2016/17-os tanévben a versenyt a Győri Tánc-és Képzőművészeti Általános Iskola, Szakgimnázium és Kollégium hirdeti meg.

 

A tanulók négy kategóriában versenyeznek:

Kategóriák:

I. kategória:        Az 1–4. évfolyamos tanulók élmények ábrázolásával, elbeszélések, versek illusztrációival pályázhatnak.
(Az alkotás mérete és technikája szabadon választott.)

II. kategória:      Az 5–6. évfolyamos tanulók számára egyfordulós feladatmegoldó versenyt hirdetünk.
(A rajztagozatos tanulók külön versenyeznek.)

III. kategória:    A 7–8. évfolyamos tanulók számára egyfordulós feladatmegoldó versenyt hirdetünk.
(A rajztagozatos tanulók külön versenyeznek.)

IV. kategória:     A 9–13. évfolyamos tanulók számára egyfordulós feladatmegoldó versenyt hirdetünk.
(A képzőművészeti iskolás tanulók külön versenyeznek.)

A választható témák és a feldolgozás formátumára vonatkozó tudnivalók az alapfokú és a középfokú iskolákat tekintve, a versenykiírásban olvashatók. Kérjük a kollégákat, hogy vegyék figyelembe: egy alsó tagozatos tanuló max. 3 db pályaművel versenyezhet.
Kérjük, hogy csak a házi versenyeken legjobbnak ítélt műveket juttassák el hozzánk.

Beküldési határidő (minden kategória esetén): 2017. február 2. csütörtök

A pályamunkákat a következő címre kérjük küldeni, postán vagy személyesen,
a megjelölt határidőt pontosan figyelembe véve:

 

Győri Tánc- és Képzőművészeti Általános Iskola, Szakgimnázium és Kollégium
9023 Győr, Szabolcska u. 5.
Milanovich Lászlóné
nevére. (portán hagyható)

Tájékoztatás kérhető a versenybizottság elnökétől: Lázárné Verebes Ilona, (30/360-0482,

email:Ez az e-mail-cím a szpemrobotok elleni védelem alatt áll. Megtekintéséhez engedélyeznie kell a JavaScript használatát.

A VIZUÁLIS KULTÚRA tantárgyi tanulmányi versennyel kapcsolatosan a következő információkat szeretnénk eljuttatni hozzátok:

Az 1-4. ÉVFOLYAM tanulói a gyermekek számára írt elbeszélések, versek, mesék, mondák illusztrációjával pályázhatnak.
A méret és a technika szabadon választható.

5-6. ÉVFOLYAM:

Témák:

I. Ajándéktárgy készítése egy természeti forma szerkezetének, anyagának felhasználásával, átalakításával, redukciójával, illetve a természeti formából nyert motívumokkal díszítve.

A tárgy és a díszítmény elkészítésének rajzi dokumentációja, az adott témához kapcsolódó tervezési, tárgyalkotási folyamat megjelenítése, a tárgy kivitelezése. Törekedjenek a minél praktikusabb, egyszerűbb, „öko” megoldásokra.

A komplex megoldás két részből áll:

  1. Tanulmányrajzok, vázlatok a díszítményként, vagy tárgyi formaként felhasznált természeti formáról.
    Színtani elemzések, formaredukciók, a formából kiinduló átírás, dekoratív felületek tervezése.
    Az ajándéktárgy elkészítésének fázisai – rajzi dokumentációja.
  1. A tárgy kivitelezése a tanuló által választott anyagból.
    II. Korstílusok gyermekszemmel (az őskortól a barokkig választható).

A feladat rajzi dokumentumait kérjük elhelyezni fotókartonon, melynek mérete a rajzi dokumentációtól függően 50*70, illetve 70*100cm, mely középen összehajtható.

 

7-8. ÉVFOLYAM:

Témák:

I. Közlekedünk! Régi idők, mai kor és a jövő közösségi közlekedésre alkalmas járművei.

 A komplex feladat két részből áll:
1. A tervezés, a kivitelezés folyamatának portfóliószerű bemutatása.
Tanulmányrajzok, nézeti rajzok, axonometrikus ill. perspektivikus szerkesztések, folyamatábrák, látványterv, a forma és a színek kapcsolata. A forma és a környezete. A feladat megoldásakor felhasználhatók a művészettörténeti, iparművészeti, technikatörténeti ismeretek, gyűjtőmunkák. A számítógépes ismeretekkel rendelkező tanulók alkalmazhatják ezeket az ismereteiket is.

2. Tárgyi dokumentum elkészítése, kivitelezése, amely lehet a régi koroktól kezdve a következő századok elképzelt közlekedési eszközei, az ember által alkotott, megtervezett tárgy. A tárgyalkotáshoz felhasznált anyagokat a tanuló választhatja meg. Törekedjenek a minél praktikusabb, egyszerűbb, „öko” megoldásokra.

II. Korstílusok gyermekszemmel (A klasszicizmustól napjainkig választható).

A feladat rajzi dokumentációját kérjük elhelyezni fotókartonon, melynek méretei megegyeznek az 5-6. évfolyamon kiírtakkal.

 

Fontos! A tablók, amelyek (50X70cm, illetve 70X100cm), elején kérjük, tüntessétek fel a tanuló nevét, iskoláját, felkészítő tanárának nevét.
A tárgyakon elhelyezett címkézés: (név, osztály, iskola, tanár) TARTÓS legyen!

Az értékelésnél a zsűri a vizuális megfigyeléseknek, elemzéseknek mélységét, a vizuális információk megjelenítésének igényességét, minőségét, sokoldalúságát, vizuális gondolkodását, kifejező készségét, kreativitását, az ötletességét, anyagalakító, tárgyalkotó képességét veszi figyelembe.

KÖZÉPFOKÚ INTÉZMÉNYEK

A versenyfeladat a következő:
Választható témák:
Prizma

Világunk megismerésének egyik alapvető eszköze a tudomány. Ahogy a prizma szétbontja a fényt, úgy osztódik fel sokféle területre, így a bölcsészet-, a társadalom-, a természet-, az orvos-, az agrár-, a hit-, és a művészettudományra, valamint a műszaki tudományokra. De a tudomány nemcsak ismeretanyagában, tevékenységében létezik, hanem a sajátos képalkotó módszereivel létrehozott izgalmas, meglepő, különös, vagy éppen könnyed, törékeny, megindító látványokban is. A tudomány csodálatos jelenségei és képi világa is kiindulási pontja lehet a művészi alkotásoknak.

1. Készítsen olyan alkotást, amelyben művészi formában fejezi ki a témával kapcsolatos érzéseit, ismereteit, mondanivalóját. A művek megidézhetik a tudomány világát, arculatát, szemléltethetik múltját, kifejezhetik jelenét, elképzelhetik jövőjét, és bemutathatják működését, alkotóit. Az alkotás kiindulásául felhasználhatja a tudomány képalkotó eszközével létrehozott képet, látványt, vagy feldolgozhatja valamelyik területének különös, egyedi vizuális világát. A megközelítés lehet komoly, de humoros is. A műfajok, anyagok és technikák közül szabadon lehet választani. Beküldhető:

·         grafika (egyedi vagy sokszorosított),
·         festmény (javasoljuk a vízbázisú festékeket),
·         fotó,
·         plasztika (szobor, dombormű, plakett stb.)
Ha sorozatot készít, akkor az legfeljebb öt darabból állhat. A képregény két A/3-as álló vagy fekvő oldalból álljon, a cím és szöveg stílusa illeszkedjen a képek stílusához.

2. „Munkaállomás” Nem mindegy, hogy egy diák számára milyen a tudománnyal való ismerkedés, tanulás helye!
Tervezze meg azt az egyéni, ötletes „otthoni munkaállomást” (asztal – ülőhely – polcrendszer – számítógép – scanner – nyomtató stb.), amely korszerű s ugyanakkor kényelmes. Beadandó a munkaállomás látszati képe a tanuló elhelyezésével együtt, valamint műszaki rajza 1:10 léptékben (oldalnézetek, részletrajzok).
Az anyagok, eszközök és technikák közül szabadon választhat. A terv lehet szabadkézi vagy számítógéppel készített.
Számítógéppel készített munka esetében a kinyomtatott lapokat kérjük elküldeni.

 

Eredményhirdetés, ünnepélyes díjkiosztó:
2017. március 2. csütörtök 15 óra (felső tagozat, középiskola)

2017. március 3. péntek 15 óra (alsó tagozat)

Helyszín:
Győri Tánc-és Képzőművészeti Általános Iskola,
Szakgimnázium és Kollégium

9023 Győr, Szabolcska u. 5.

Az alkotáshoz, felkészüléshez mindenkinek sok jó ötletet (ihletet),
derűs kitartást és jókedvet kívánunk!

 

Joomla templates by a4joomla