facebook_page_plugin

Az utolsó hét Környezetvédelmi és logikai  vetélkedője a június 5-i Környezetvédelmi Világnap előtt tisztelgett. Az alsós és felsős  gyerekek lelkesedése és fantáziadús feladatmegoldásai azt bizonyították: érdemes új hagyományt útnak indítani az iskolában. Ezentúl minden tanév vége táján válaszokat kereshetnek a környezetvédelem nagy kérdéseire, alkothatnak az újrahasznosítás jegyében és megmérethetik logikai képességeiket is.

A környezetvédelmi munkaközösség Surányi Anikó tanárnő vezetésével úgy gondolta, idén nagyobb hangsúlyt kellene fektetni a környezetvédelemre, játékos, szórakoztató megközelítésben, a gyerekekhez igazodva. A vetélkedő részletei pedig alapjaiban így maradnak a jövőben is, bár újdonságra is lehet majd számítani.

 

Az általános iskolások alsós és felsős csapataiban a négy-négy évfolyam tanulói vegyesen vettek részt. Így jobban megismerhették egymást a különböző korú gyerekek, új ismeretségek szövődhettek. A legkisebbek a nagyobbacskákkal, csakúgy, mint a felsősök különböző korosztályai együtt kellett, hogy működjenek a különböző nehézségű és fajtájú feladatokban. Mindjárt az első lépésként például a csapatkiáltást, a menetlevelet megalkotni. Voltak, akik emeléssel dúsított koreográfiával kísérték bemutatkozó versikéiket, voltak, akik művészi igényességgel alkották meg menetlevelüket.

 

A logikai feladatsorban szókeresés, szudoku, tangram, vagy épp matematikai logikát feltételező feladványok vártak a gyerekekre az ebédlőben Sárpátki Éva és Harsányi Csabáné Margit néni  felügyelete mellett.

 

 

Az udvaron kijelölt állomásokon a csapatok együtt, vagy kijelölt emberekkel hajtották végre a feladataikat.

Katona Márta tanárnőnél a környezetvédelmi tesztet kellett kitölteni. Ehhez az alsósok előre megírt ismeretbővítő anyagot is kaptak előre, nem titkoltan azzal a céllal, hogy otthon is előkerüljön a téma.

 Mudra Ágnes tanárnőnél fűszerek, különböző növények illatmintáit kellett párosítani az őket ábrázoló képekkel.

 

Kovács Marika tanárnőnél a hulladékok szétválogatása volt a feladat. A szelektív gyűjtés több helyszínen visszatérő téma volt, hisz a gyerekek minden nap találkozhatnak ezzel.

 

  Szórádi Viktória tanárnőnél a mászóka lábai közt keresztbe-kasul kifeszített „lézercsíkok” közt kellett átbújni a versenyzőknek, akik láthatták: egy kis ötlettel egy egyszerű madzagból is lehet izgalmas játékot létrehozni.

  A faházban Ágh Zsuzsa tanárnőnél mindenki elengedhette a fantáziáját és a kirakott hulladéknak titulált anyagokból álmodhatott új tárgyat. Az újrahasznosítás jegyében játékok, wc papír gurigából karkötők , virágok, autók, mozdony, pille-palack virágok jöttek létre, sőt volt felsős csapat, akik új használati tárgyat alkottak: papírzsebkednő adagolót. A gyerekek fantáziájának csak az eszközök fogyása szabott határt.

 

Vendégelőadók is eljöttek az iskolába: az Éghajlatvédelmi Egyesület hozta még közelebb a témát a felsősökhöz. Lajtmann Csaba az egyesület munkatársa ajándékokat is hozott ismeretterjesztő előadás és tesztek mellé.

 

Az első 3 helyezett ajándékot kapott. A második és harmadik csomagot: strandlabda, filcek, ceruzák, csokik, könyvjelzők kerültek a táskába, az elsők pedig belépőjegyeket az éppen zajló X. Táncművészeti Fesztivál nívós előadásaira.

    „Bárcsak több ilyen nap lenne a suliban” hangzott el a gyerekek szájából többször is, úgyhogy nem lehet kétséges: jövőre is bezöldülünk!

ázs

Joomla templates by a4joomla