OKOSODUNK-ÖKOSODUNK
Az iskola és a kollégium udvarán járva feltűnhetett, hogy új objektumok kerültek kihelyezésre.
Mitől különlegesek ezek a tárgyak?
A pad, az asztal, a magaságyás, a fűszerkert, az iskolakert, a háttámlás pad és a komposztálók összesen 1920 kilogramm 100 százalékban újrahasznosított műanyagból készültek! Részletezve:
55.263 db műanyag bevásárlótáska = 1050 kg
10.500 db fogkrémes tubus = 210 kg
1750 db mosószeres flakon = 210 kg
17 db autó műanyag alkatrésze = 450 kg
Az újrafeldolgozás lényege:
- energia megtakarítása
- természeti erőforrásaink megőrzése
Nemcsak környezettudatos, de rendkívül előnyös, hiszen:
- karbantartásmentes,
- 50 éves élettartamú,
- időjárásálló,
- ellenáll az olajokkal, lúgokkal, savakkal és sós vízzel szemben,
- graffiti-álló – lemosható,
- és ismét újrahasznosítható J.
Győr tekintetében a műanyag alapú hulladékok újrahasznosításának támogatásával közvetve évente 260 db fát menthetsz meg, ezáltal 13000 kg oxigén termelése és 17875 kg szén-dioxid feldolgozása marad meg egy vegetációs időszakban. A fák a klímát érintő környezeti hasznuk mellett lekötik a szennyező anyagokat és védelmet nyújtanak a zajok ellen is. Védd te is környezetedet szelektív hulladékgyűjtéssel!
A tárgyak gyártója, kivitelezője és felajánlója Lamos Sándor és a GERAB Műanyag Feldolgozó és Szolgáltató Kft, akik elkötelezettek a környezettudatos gondolkodás előnyeinek a gyerekek körében történő bemutatására.
KÖSZÖNJÜK!
ÚJRA BÁZISINTÉZMÉNY LETTÜNK!
2017 után idén ismét elnyertük az Oktatási Hivatal Bázisintézménye kitüntető címet. Hogy mi is az a bázisintézmény?
Minden magyarázat helyett álljon itt a hivatalos definíciója:
Bázisintézmény- Definíció
„Olyan megyei, járási magas presztízsű hagyományokkal rendelkező, infrastruktúrában a feladatellátáshoz megfelelő módon felszerelt, egyedi, más intézmények számára is példaértékű, működésében koherens, befogadó, gyermekközpontú pedagógiai gyakorlattal, szakmai módszertani, szervezeti kultúrával és innovációval rendelkező, és ezt publikálni, valamint szakmai szolgáltatásként átadni képes intézmény, mely alkalmas adott területen magas színvonalú, hatékony tudásmegosztásra.”
A bázisintézmény egyik feladata az úgynevezett jó gyakorlatok megosztása. Jöjjön ismét egy meghatározás:
„Jó gyakorlat minden olyan innovációs folyamat, pedagógiai módszer, eszköz együttese, amely több éve szolgálja az intézmény nevelő-oktató munkájának fejlesztését, bizonyíthatóan eredményesen működik az adott intézményben, továbbá, amely hatékonyan és eredményesen adaptálható más intézmények számára is, tehát szolgáltatásként is működőképes. A jó gyakorlat továbbá olyan pedagógiai gyakorlat, amely az intézményben folyó fejlesztő munkát az osztály/csoport, sőt az egyéni fejlesztési szintig is pozitívan befolyásolja.”
Nem hangzik rosszul, és még igaz is ránk! Büszkék vagyunk rá, hogy mások is így látnak minket!