facebook_page_plugin

Uncategorised

Iskolánk idén digitális felületen kezdi tájékoztatását mindazoknak, akik érdeklődnek az általános iskola, a középiskolai képző-, és táncművész képzés iránt.

Elsőként tekintsék meg Derczó Tibor, iskolánk intézményvezetője ismertetőjét.

dt.jpg
(A videó a képre kattintva indul az Oxigén Média oldalán.)

Elsőként leendő első osztályos diákjainkak mutatkozunk be.
A jövőre érkező elsősöknek, hozzátartozóknak és minden érdeklődőnek készült videóban megismerhetik a leendő osztályfőnököt, balettmesterüket, intézményvezetőnket.
Bepillanthatnak az alsós évfolyamok balett-, és tantermi hétköznapjaiba. Megismerhetik az iskolánkban folyó oktatás különlegességeit, értékrendjét.
Tájékoztatást kapnak a januári felvételi alkalmassági vizsgálat pontos időpontjáról és rendjéről is.
A videó a nyitóképe kattintva a Youtube felületén tekinthető meg.
Nyitókép 2020.jpg
Nyitott kapuk napja 2020 leendő első osztályosoknak - VIDEOTORIUM
Alternatívaként a film a Videotoriumon is elérhető.


A folytatásban bemutatkoznak képzőművész tanáraink, ismertetve a festő, szobrász és grafika szakirányok tudnivalóit.
bemut.jpg
(A videó a képre kattintva indul az iskola Youtube csatornáján)

Pályaalkalmassági vizsgálat - Képzőművész tagozat

Helyszín: Győri Tánc- és Képzőművészeti Általános iskola, Szakgimnázium,  Technikum és Kollégium

9023 Győr, Szabolcska Mihály utca 5.

Időpont: 2021. február 27. szombat 9:00

  A  tanulók hozzanak magukkal:

  • A/3-as rajztábla (lehetőség szerint)
  • A/3-as rajzlapok (fehér, dipa)
  • Rajzeszközök (grafitceruza, HB-s, 2B-s, radír)
  • Rajzcsipesz
  • Mappa, az alábbiak szerinti formában és tartalommal: egy A/3-as méretre hajtott rajzlap legyen a mappa, amire a felvételiző ráírja a nevét, ebben maradnak a leadott, olvashatóan aláírt, saját alkotások.

Mappa tartalma: (otthon készült munkákból áll, amik a helyszínen maradnak):

  1. Belső tér – szobabelső (A/3-as méret, grafit ceruza)
  2. Önarckép tükörből (A/3-as méret, grafit ceruza)
  3. Színes csendélet (A/3-as méret, szabadon választott technikával, pl: akvarell, tempera, pasztell)

Kérjük, ne fotóról másolt képeket hozzanak, mert azokat a Felvételi Bizottság figyelmen kívül hagyja! A felsorolt alkotások a felvételi helyszínén maradnak!

  1. Maximum 5 db saját alkotás, szabadon választott technikával, maximum A/3-as méretben, melyek tükrözik a tanuló érdeklődését. Pl: plakát, illusztráció, festmény, képregény, grafika, stb. A térbeli művekről fotó elegendő. Ezeket a munkákat nem kell itt hagyni!

Helyszíni felvételi feladat:   

  1. Portrérajz. A/3-as méretben, élő modellről, grafit ceruzával. (2x45 perc, 15 perc szünet)
  2. Mappa bemutatása

A pályaalkalmassági felmérés előre láthatólag csoportbontásban történik, amíg az egyik csoport rajzol, addig a másik bemutatja a mappáját. Ezért kérjük, hogy a felvételiző diákok hozzanak magukkal enni- és innivalót.

A felvételi feladatok értelmezéséhez igény szerint kérjék a rajztanáruk segítségét.

 A helyben készült feladat, a mappa tartalma és annak bemutatása együttesen adják a felvételi alkalmassági vizsgálat eredményét.

Egy Nap a tánctagozaton

Tekintsék meg filmösszeállításunkat, amit a Nyitott Kapuk Napja alkalmából készítettünk, hogy betekintést nyerhessenek tagozatunkon folyó munkábia és eredményeibe!


A képre kattintva a film iskolánk Facebook oldalán indul el.

Április 22-én van a Föld napja. A mára már világméretű mozgalom több évtizede szólít fel a környezet védelmére, és számos megmozdulással hívja fel a figyelmet a társadalmi felelősségvállalásra – hiszen ahogyan ma élünk, az a jövőnket befolyásolja.


A Jobb Veled a Világ Alapítvány is csatlakozott a mozgalomhoz az Énekelj a Földért kezdeményezéssel. A Föld napja alkalmából énekléssel hívjuk fel a figyelmet a környezetvédelemre és egy fenntartható életmód, gondolkodásmd mellett való elköteleződésre. E rendezvényhez csatlakozott több osztállyal iskolánk is.

tanc tehetseg01

Április 10-én Győrújbaráton jártunk, ahova iskolánk immár ötödik alkalommal kapott meghívást versenyzőként és fellépőként is az Országos Szépíróverseny és Tehetségnapra. A verseny a határon túli magyarokat is megszólítja.

A szépíró versenyen tanulóik az idén is remekeltek. Takács Stefánia 4. osztály különdíjat kapott, Gódor Emese 6. osztály 3. helyezés és Szép Valentina 9. osztályos tanulók 2. helyezést ért el Bemutatkozott a 9. évfolyam dráma csoportja, a középiskolás növendékek klasszikus- és modern tánc darabokat mutattak be. A 13. évfolyam végzősei csodás portrérajzokat készítettek.

A minősítő bizottság értékelése lejjebb olvasható

Konzultációs időpontok a 2023-2024-es tanév első félévében:
szerda: 10:00 – 14:50
csütörtök: 11:00 – 17:00

Időpont egyeztetés személyesen a konzultációs időszakokban vagy emailen:

Ez az e-mail-cím a szpemrobotok elleni védelem alatt áll. Megtekintéséhez engedélyeznie kell a JavaScript használatát.

Kedves Szülők! Kedves Diákok!

Maller Kincső vagyok, 2023 augusztusától az Intézmény pszichológusa.
Az alábbiakban kívánom bemutatni az iskolában folyó pszichológusi munka alapvető és legfontosabb ismérveit.

Mivel foglalkozik az iskolapszichológus? 
Az iskolapszichológia célja az iskolában folyó nevelő-oktató munka segítése, a diákok és a pedagógusok mindennapjainak megkönnyítése, a felmerülő egyéni vagy csoportos nehézségek, konfliktusok, problémák szakszerű megoldásának elősegítése.

Hogyan dolgozik az iskolapszichológus? 
Az iskolapszichológus segítségét igénybe veheti diák és pedagógus egyaránt,
egyéni konzultáció keretein belül:
- tanulási nehézségek,
- beilleszkedési problémák,
- érzelmi elakadások (szerelmi bánat, veszteség, krízisek),
- kapcsolatokban jelentkező problémák (felnőttekkel, diáktársakkal,
  partnerkapcsolatban, barátságban)
- szorongás, stressz kezelési nehézségek,
- pályaválasztási bizonytalanság vagy bármilyen egyéb felmerülő nehézség, probléma kapcsán.

Szülők is felkereshetik az iskolapszichológust, ha gyermekük nevelésével összefüggésben adódnak kérdéseik, ill. nehézségük szintén egyéni konzultáció keretében. Az iskolapszichológus feladatainak része a csoportokkal való munka is – osztályok esetében ilyen például a szociometria felmérés, az osztály társas közegének vizsgálata, vagy egyéb felmérő vizsgálatok, illetve a csoporton belüli konfliktusok megoldásának elősegítése a pedagógussal együttműködve.

Fontos tudnivalók az egyéni konzultációkról! 
Az iskolapszichológust köti a titoktartási kötelezettség: kizárólag akkor beszélhet a feltárt problémákról a pedagógussal, ha ez a gyerek iskolai jól-léte szempontjából nélkülözhetetlen és a szülő/diák erre kifejezetten felhatalmazza.
Kivételt képez a súlyos veszélyeztetettség (öngyilkossági szándék, bántalmazás, bűncselekmény), ebben az esetben a pszichológusnak jelzési kötelezettsége van, az érintett tájékoztatásával. 
 Az iskolapszichológussal való találkozás önkéntes. A találkozások száma egyéni konzultációk esetében teljes mértékben a problémától függ – lehet akár egy alkalom is, lehet 4-5 vagy annál hosszabb. Alapvetően beszélgetés történik a pszichológusnál, ritkábban játékos feladatok vagy rajzolás, esetleg néhány teszt kitöltése. Egy alkalom 45 perc és iskolaidőn kívül (délután) zajlik, vagy indokolt esetben tanórán a pedagógus engedélyével.
 A konzultációs kereteken túlmutató problémák (pszichiátriai, pszichoterápiás, gyógypedagógiai, családterápiás, stb. indikáció) esetén az iskolapszichológus a szülőt és a diákot a megfelelő szakemberhez irányítja. 

Konzultációs időpontok a 2023-2024-es tanév első félévében:

szerda: 10:00 – 14:50

csütörtök: 11:00 – 17:00

Helyszín: Az iskola balettszárnyának alagsori helységében, (a "ritmus" terem mellett)
Időpont egyeztetés személyesen a konzultációs időszakokban vagy emailen:

Ez az e-mail-cím a szpemrobotok elleni védelem alatt áll. Megtekintéséhez engedélyeznie kell a JavaScript használatát.

 

Joomla templates by a4joomla